Věnováno žroutům motorového oleje
Tento článek je věnován kategorickým odpůrcům jakýchkoliv přísad, kteří si myslí, že olej již obsahuje všechny potřebné látky.
Výrobci olejů Vám dávají naději - vyměníte olej a můžete klidně spát. Ale zamysleli jste se někdy nad tím, že všechny oleje jsou určené pro nové motory?
Bohužel ještě nikdo nevymyslel věčný motor. Motor se provozem opotřebuje, součásti opotřebení motoru se dostávají do oleje a s tím také částice sazí a spaliny oleje. Toto všechno plave v oleji, čímž se zvyšuje jeho viskozita a tím pádem se zhoršují jeho vlastnosti.
Další problém - při práci motoru vzniká na povrchu silně zahřátých částech vrstva karbonu (zbytky po spalování) a za nějaký čas se tato vrstva promění v naprosto hladký povrch.
V takové situaci je pro olej velmi problematické udržet se na takovém povrchu a výsledkem je přehřátí motoru, a ..... (nebudeme dále pokračovat, abychom nevylekali čtenáře).
S těmito a jinými problémy, které nevyhnutelně vznikají při práci motoru, úspěšně bojují remetalizanty.
Podíváme se na přípravek "REMOIL", který je určen pro obnovu opotřebených dílů motoru. Jednou z nejlepších vlastností "REMOIL", která ho odlišuje od ostatních podobných přípravků, je jeho unikátní pórovitá struktura. Představte si houbu, do které se pohltila tekutina. Úplně stejným způsobem funguje REMOIL - jako houba zadržuje olej, slouží jako doplňková zásobárna mazání, úspěšně chrání před opotřebením při vysokém zatížení, přehřátí motoru a studeném spouštění.
Spousta jiných přípravků řeší problém úniku oleje jeho zahušťováním. Takové aditivum je zpravidla průhledné a má vysokou viskozitu jako med. (viz. obrázek č. 1)
Podíváme se na vlastní test, co se děje, když pracuje olej bez zahušťování a s aditivem od jiného výrobce, který olej zahušťuje.
Na obrázku č. 2 vidíme, že olej není zahuštěn, a je schopný pokrýt celý prostor motoru. Opakem je zahuštěný olej, do kterého bylo použito aditivum od jiného výrobce. (viz. obrázek č. 3)
Na obrázku č. 3 vidíme, že olej již svoji práci nezvládá, a motor je hladový, víc se opotřebovává a rychleji přijde jeho konec! Ale tímto se dosahuje běžně požadovaného účinku. Motor nežere olej, zlepšují se emise, zvětšuje se komprese, zmenšuje se hluk motoru, ale za to všechno zaplatíme v brzké době drahou opravou motoru.
REMOIL je unikátní řešení problému pro většinu motoristů. REMOIL nereaguje s olejem, nemění jeho mazací nebo fyzikální vlastnosti, ale využívá ho jako přepravní prostředek do třecích zón. Díky své pórovité struktuře udržuje olej jako houba, a tím pádem se zlepšují jeho mazací vlastnosti. Tím pádem motorový olej lépe zvládá svoji práci, aniž by byl nějakým způsobem upraven.
REMOIL obnovuje opotřebovaný povrch, tím pádem stav motoru se vrací do běžného stavu, výsledkem čeho je pak snížení spotřeby oleje tím, že se nedostává, nebo dostává výrazně méně, do spalovací zóny. Zlepšují se emise, stabilizuje se komprese, zmenšuje se hlučnost motoru, zlepšuje se konverze tepelné energie vzniklé při spalování PHM do mechanické energie, čímž se zvyšuje výkon motoru a dosahuje se snížení spotřeby paliva.
O tom, jak funguje REMOIL, si můžete podrobněji přečíst zde.